keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Nummirock 2013

Noniin, se oli sitten mun  kuudes juhannus joka vietettiin Nummirockissa. Eipä jotenkin tunnu, että siellä on jo niin monta kertaa ollu, mutta tuleepahan sitä juhannustakin odotettua aivan erilailla kun ennen ja joka vuosi tietää jo valmiiksi mitä tekee :) Se on mulla ja Villellä ainakin sellanen "pakko mennä" - juttu ja sain lipunkin jo joululahjaksi.

Odotin siis koko viikon hirveenä sitä Nummeen lähtöä ja töissäkään en torstaina meinanu tietää miten päin olisin kun olin vaan lähdössä :) Neljän aikaa sitten loppujen lopuksi startattiin auto ja käytiin hakee Jyri Ylivieskasta kyytiin. Kasin aikaan oltiin perillä, jossa kaikki muut oikeestaan jo olikin. Osa oli tosiaan taas tullut jo keskiviikkona. Meijän paviljonki oli mennyt rikki, mutta onneksi ei enää oikeestaan satanu kun päästiin perille. Koko viikonlopun aikana satoi ainoastaan yhtenä yönä kaatamalla, mutta se ei haitannu kun nukuttiin ja teltta piti hyvin vettä.

Korkkasin jo autossa muutaman siiderin ja Ville seurana myös, kun vaihtoivat Jyrin kanssa kuskia. Mä yritin välttää tota ajamista tän paskan häntäluun takia, koska autolla ajaminen on vittumaisinta. Se oli perille päästyä melkeen heti sitten ruoka-aika. Oltiin ostettu jotain pekonivartaita ja ne piti heti testata ja olikin hyviä. Tosin poltin kitalakeni vaikka en kerenny ees kunnolla sitä suuhun laittaa.



Illan bändit jotain kävin kattomassa oli Pain Confessor ja Maken ja Jyrin kanssa käytiin tsekkaa Battle Beastia.



 Mä en tosiaan ollenkaan tienny, kun Henni sanoi että niillä on laulaja vaihtunu, että Make halus tulla tsekkaamaan että miten se vetää. Noh, hyvin se ainakin veti. Loppuilta oli sitten normaalia leireilyä ja nukkumaan kun väsyttää :)



Aamulla sitten mun sisäinen kello herätti taas ysin pintaan. Ylös, ulos ja juhannus alkakoon. Se oli sitten aamukahvin keittoon. Kojulta sai aamupalan hintaan 4e johon kuului kämänen sämpylä, kananmuna ja pikkunen kahvi. Mä olin jo ihan järkyttyny kun pelkän kahvin hinta oli 1,50! Eli kyllä sinnikkäästi joka aamu keittelin ittelleni kahvit ja söin kotona valmiiksi paistetut pekonit ja kananmunat ja mitään sämpylöitä mä en tarvi, kun ne oli vielä niin kämäset, kaikki haukkui niitä.  Kaikki muut ei ihan aina jaksanut odottaa että se kahvi on valmista, vaikka olis kannattanu :) Sittenhän sitä jo korkkailtiin sidukkaa muutkin alkoi olemaan jo hereillä.



Hengailu aikaa oli mukavasti, koska ensimmäinen bändi jota haluttiin kattomaan alkoi vartin vaille kolme ja oli Eläkeläiset. Siellä oli letkeä menoa. Letkajenkkaa vedettiin eli päivän kuntoilut meni hyvin siinä ohessa :)






Leirissä vähän myöhemmin mulla kävi vähän paskamaisesti. Istuin tuoliin jossa tiesin selkänojan olevan rikki, mutta ajattelin muuten sen tuolin olevan kunnossa, mutta paskat, tipuin siitä suoraa läpi ja ylläri ylläri häntäluun päällehän tietty suoraa. Ai saatananvittuperkele, että se sattui! Sitä alkoi jomottamaan ihan tajuttomasti ja mun teki mieli alkaa parkumaan. Mä päätin sitten, että mä meen nukkumaan vähäksi aikaa että pääsen tästä kivusta eroon. Nukkumisestakaan ei meinanu tulla mitään, kun teltassa oli niin saatanan kuuma. Hamitti sitten kun Ghost Brigade jäi näkemättä ja en sitten lähteny Hennin ja Hennan kanssa kattomaan Mokomaakaan :/ Mutta parempi näin olisin ollu niin pahalla tuulella, että joku olisi saanut kuulla kunniansa kuitenkin..

Heräsin siitä sitten joskus ja tuntui että oli melkeen selvä olo. Vähä aikaa siinä piti otella että sai muut kiinni :) Hennin kanssa käytiin kattomassa Ensiferum, jonka jälkeen se lähti takas leiriin.



Mä tiesin että porukkaa oli tulossa kattomaan Wintersunia, joten jäin sinne odottamaan niitä. Kävin anniskelualueella juomassa kalliin siiderin ja lähdin ettimään porukkaa, jotka helposti löytyikin. Villekin ilmaantui siihen jossain välissä ja ihan koko keikkaa ei katottu vaan lähdettiin leirille päin. Tosin matka kesti satavuotta koska matkassa mukana oli Ville :) Ville olis halunu ruokaa, mutta sillä ei ollu sitä käteistä eikä mullakaan enää kun olin ostanu muutaman juoman, Villelle nahkarannekeen ja lakuja. Muuta pahemmin sitä ei sitten tullutkaan ostettua.

Leirissä Junsku tuli vastaan ja sanoi, että hänellä on käteistä että mennään ostaa ruokaa. (Ruoanhaku reissu kesti muutaman tunnin ja Ville sanoi ettei ne ees käyny syömässä) Lotan kanssa lähdettiin saunomaan. Se olikin ainut kerta tän juhannuksen aikana kun saunassa kävin. Tais saunan käyttö tänä vuonna olla vähän vähäisempää kun muina vuosina. Eikai sitä saunan jälkeen ihan kamalan kauaa tullu oltua hereillä, kun sitten painuttiin nukkumaan, että lauantain jaksaa vielä rällätä :)



Lauantaina heräsin taas ysin pintaa ja päätin haluta suihkuun. Yritin Villeä saada hereille ja mukaan mutta yhentoista aikaa päätin että en jaksa enää ja kun kaikki pelotteli siellä olevan niin saatanan kylmää vettä että päästä tulee tunnoton. Aloin meikkaa ja laittaa itteäni, kunnes jonkun ajan päästä Ville ponkas pystyyn ja mentiinkin sitten suihkuun. Oli se perkele vie niin kylmää etten kyllä tukkaa voinu pestä. Se meni sitten hatun alla. Taas jaksoin keittää aamukahvit, vaikka siinä tosin meni varmaan yli tunti kun grilli lämpes pikkasen huonosti. Mutta oli saatava terästetty aamukahvi.  Mun festariaamukahvit on, että ensimmäinen kuppi on oikeesta kahvia ja toinen on "vahvaa" kahvia :P




Tänään must see- bändejä oli Kalmah,  Insomnium, Soilwork ja Children Of Bodom.





 Oli kyllä tosi hyvät ilmat, vaikka huonoa luvattiinkin. Siitä mä oon erittäin onnelinen. Tosin en käyny uimassa vaikka tarkotus olikin, mutta ne muut kävi jotenkin mulle väärään aikaan, en justiinsa sillon halunu ja oli siellä kuulemman kylmää vettä vaikka sanoivat että suihkusta tuli vielä kylmempää :)





Meillä oli Villen kanssa erittäin huonomäihä aurinkolasien suhteen. Ville onnistui hukkaamaan omansa ja mä sain kahdet arskat rikki! Niiden mun sydänlasien rikkoutuminen oli jotenkin huvittava. Istuin maassa ja ne oli puolittain mun laukussa, joka siis oli maassa ja siitä ne tipahti ja meni muka rikki. Otin sangan ja sen jonku kiinnistys jutun talteen, että jos vielä saisin ne korjattua kun en uusia löytäny :/ Mutta mun toiset lasti meni ihan niin että niitä ei saa korjattua. Käytiin Hennin ja Maken kanssa tosiaan jossain vaiheessa etsiskelemässä mulle uusia laseja ja Make siinä läpällä kokeili yksiä josta heti tokasin, että hirveät "Ozzy Osbourne"- lasit, ota äkkiä pois! Ja niin meni muutama tunti kun Ville oli ostanut uudet arskat!!!

 
 


 Alkoi olemaan Bodomeiden soitto ja kukaan ei sitten muka ollut lähdössä mun kanssa sitä kattomaan. Mikkokin oli kadonnu johonkin (telttaan nukkumaan). Villekään ei lähteny kun sehän nähtiin jo Saunassa. Noh, olin jo yksin lähdössä kun Jontte sitten tulikin mukaan. JEE! Mehän biletettiin menenään Jonten kanssa.




Jontte kuitenkin lähti sitten anniskelualueelle jossain välissä juomaan ja sitä ei sen jälkeen enää näkyny. Tosin mun vieressä joku jätkä moshaili siinä yksin ja lyöttäydyttiin sitten yhteen moshailemaan. Höpöttelin siinä jotain sille, kunnes se vaan sanoi, että ei puhu suomea. Aha :)  Ihan turhaa on sille puhunu. Mutta siis voi perkele, että oli helvetin hyvä keikka!! Oikeesti siis, paaaljon parempi kun vaikka Saunassa tai oikeestaan mitä oon ikiknä ollu Bodomeita kattomassa. Uusia biisejä soitti vähän ja vanhat hyvät ja mun lempparit tuli. Ai että <3 Hymyssä suin lähdin käppäilemään leiriin ja kertomaan kaikille kuinka hyvä keikka oli. Siinä matkalla törmäsin Perttiin joka tuli viettämään loppuyön meijän leiriin. Se oli käyny pitissä ja näytti siltä kun olis justiinsa juossu maratonin :) Porukka alkoi leiristä vähäenee ja menee nukkumaan kuten mekin sitten kun ei ollu enää kun muutama hereillä.

Aamulla nukuttiin sitten Villen kanssa varmaan kaikkein pisimpään. Eipä meillä ollu kamala kiire mihinkään. Muut oli jo pakannu autoja ja purkanu telttoja. Otettiin aamukahvit (nyt mäkin ostin sen) ja syötiin vähän, pakattiin ja lähettiin ajelemaan. Voihan vitsi mikä reissu taas. Uutta odottamaan! Ihana Nummi, ihana juhannus, ihana Kinnulan Esso. Muutama uus tuttavuuskin tuli!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti