torstai 25. heinäkuuta 2013

Kesäilyä Lohjalla osa I

Viikko sitten sunnuntaina lähdettiin ajelememaan Lohjalle päin. Oltiin tosiaan ensin vietetty kaksi päivää Ruhkalan mökillä Palinin synttäreitä viettäen, että tosiaan automatka oli aika helvetillinen. Mä halusin lähteä sillon, koska niin oli suunniteltu ja niin mä ajelin koko matkan. Oltiin perillä aika myöhää ja ei siinä oikeen mitään jaksanu puuhailla kun mentiinkin sitten jo nukkumaan.

Maanantai aamulla lähdin yksikseni aamulenkille, joka olikin lyhyempi kun muistin, mutta kävinpähän lenkillä kuitenkin. Suihkuun ja valmiiseen aamupala pöytään. Lähdettiin sitten Villen ja iskän kanssa käymään Regina-mummulla vähän keskustelemassa Kisko reissusta ja muutenkin niitä kattomassa. Ollaan siis tosiaan suunniteltu menevämme Hillan ja Hennin ja Maken kanssa Kiskoon grillailemaan ja saunomaan + uimaa. Ainut harmi oli se, että Makella oli alkanut jo työt. Eniveis, Mummulla oli herneitä! Ah, ihanaa mä en oo syöny niitä pitkään aikaan ja se anoti mulle salaattiakin. Sitä pitää kyllä ite alkaa joskus kasvattaa. Cittarista käytiin hakemassa tarvikkeita kun mun oli tarkotus tehdä Paula-mummun lemppareita eli marmeladia. Ne meni vähän pieleen, koska ohjeessa käytettiin agar-agar- jauhetta ja mä käytin liivatejauhetta kun apteekissa ei ollut sitä :/ mutta oli ne ehkä kuitenkin sen makusia kun oli tarkotus. Tein myös Rocky Roadia pellillisen. Muka toisen puolen Hillalle, jossa ei ole pähkinöitä, mutta taisin syödä kaiken melkeen ite. Hillalle oli liian tummaa suklaata :) Oli siis tarkotus mennä tiistaina sinne Kiskoona ja äitillä oli sillon viimenen lomapäivä, joten avattiin skumppapullo loman kunniaksi ja istuttiin iltaa, grillattiin ja käytiin saunassa.

Tiistai aamuna ei lenkityttäny, vaikka Villekin aijemmin oli ehkä luvannu tulla mukaan :) Heräiltiin, syötiin aamupala ja lähdettiin Hillan kanssa hakemaan sen kamoja ja kirjastossa käymään.  Haettiin Ville kyytiin, käytiin ostaa sapuskaa Virkkalan Valtsusta ja suunnattiin Kiskoon. Äiti ja iskä ajeli edellä omalla autolla, kun iskä tuli näyttää vähän paikkoja, meinaa vieraskirjasta kävi ilmi etten oo käyny siellä kymmeneen vuoteen. Mä keittelin sitten kahvit ja vatkasin kermavaahhdon jota laitoin ihan kaupasta ostettujen muffinsien päälle. Sitten oli pähkinöitä ja suklaata jota sai dipata kermikseen. Nams! Piti tehä joku kakku, mutta tultiin Hillan kanssa siihen tulokseen ettei tehäkään. Henni ja Make tuli, juotiin kahvit ja äiti ja iskä lähti.

Kävinpähän myös soutelee ja yritin samalla hukuttaa sen kamalan joutsenen
                                                                    mutta siellä se vaan lilluu :P

Alettiin siinä sitten lämmittelemään saunaa ja valmistelemaan ruokia. Grilliherkkuina oli: Aurajuustolla täytettyjä tomaatteja, halloum-juustoa, normisalaatti, mun tekemää lanttusalaattia ja vartaita jotka sisälsi; makkaraa, lihaa, broilerinpyöryköitä, kesäkurpitsaa ja paprikaa.

Pojat grillailee :)

Meijän piti eka käydä saunassa, mutta päätettiin sittenkin grillata ensin ja voi luoja että mulla ainakin oli maha täys ku turusen pyssy. Jutskailtiin jonkun aikaa ja lähdettiin sitten saunomaan. Muutama päivä sitten lammen vesi oli kuulemman ollut 21 astetta, mutta nyt se oli laskenu 16 ja oli kyllä tosi kylmää. Silti kävin kaks kertaa pulahtamassa. Makea lukuunottamatta muutkin kävi kerran lammessa.

Saunan jälkeen oli tarkotus grillaa vaahtokarkkeja, mutta kello olikin jo aika paljon ja Henni ja Make sano lähtevänsä kotiin. Me jäätiin sitten vielä ulos istuskelamaan, polttamaan roskia ja grillaamaan niitä vaahtokarkkeja.
                                                                 Osataan me olla kuvissa nättinäkin....

...tai sitten ei :P

Oli kyllä aika kylmä ilma kun tuuli, mutta pääasia kuitenkin ettei satanut. Lähdettiin sisälle kun tuli niin kylmä ja jatkettiin iltaa korttia pelaten varmaan kolmeen saakka.

Keskiviikko aamulla olis vaan nukuttanut mutta päätinpä silti vaan herätä. Menin keittämään kahvia ja laittamaan aamupalaa. Hillan kanssa lähdetiin vähän käppäilemaan lähiympäristöön ja räpsimään muutama valokuva jonka jälkeen tiskailin ja kattelin paikat kuntoon, vaikka ei me oikeestaan oltu mitään keretty sotkemaan. Mentiin ulos pelaa korttia ja odottelemaan, että Elkku ja sen kaveri saapuu paikalle.

Puol kahden pintaan ne tuli, jutskailtiin niiden kanssa, kirjotettiin vieraskirjaan, pelattiin vielä vähän korttia ja lähdettiin ajelemaan kotiinpäinn. Matkalla kuitenkin pysähdyttiin orijärven kaivoksella jossa oli ihan helkkarin siisitin väristä vettä.

Porukoilla vaan pyörähdettiin, koska päätettiin Hillan kanssa tänään käydä siellä pienemmällä kirppiksellä ja kun oli hieno ilma niin ehdotin, että menään rannalle, koska näistä ilmoista ei osaa tietää. Otettiin jopa Ville kirpparille mukaa, koska se on pieni niin sen kiertää äkkiä eikä sekään kerkee hermostua :) Löysin sieltä yhden hameen ja kännykälle uuden suojapussin. Sitten Hillan kämpille, keitettiin kahvit ja se vaihtoi vaatteet ja rannalle! Ihan ookoo, mutta ei kuitenkaan. Aurlahdessa tuuli niin perkeleen kovin että ei siellä ihan kamalan kauaa pystyny olemaan. Eväät syötiin ja lueskeltiin kirjastosta lainaamia Infernoja.

Kylmyys iski ja ehdotin, että jos tuolla muualla ei tuulis niin kovin että vois vaikka käydä siinä uudella terdellä. Siinä käytiin yksillä ja kyllähän sielläkin tuuli. Porukoille syömään grilli sapuskaa ja saunaan. Äitillä oli lomapäivä torstaina (mullekin kelpais, että työhön paluu on keskiviikkona, sitten ottaa torstain vapaaksi, menee perjantaina töihin ja hups onkin viikonloppu :)) joten jutskailtiin siinä vielä ja pelattiin korttia.