tiistai 29. tammikuuta 2013

Sykemittaria ja muuta härpäkettä.



 Noniin, täällä taas. Nyt on vihdoin posti tuonu mulle tarvittavat ja voin niistä avautua tänne. Eli ihan ensiksi tilasin ittelleni huopikkaat. Voi vitsit että ne on aivan ihanat <3 Mä oon nykyään aina ihan jäässä ja en kestä tuolla töissä ulkona yhtään kun varpaita palelee siis ihan kokoajan. Päätin sitten että ne on ne huopikkaat mitkä tilaan. Löysin VillaKengästä normaalit musta pitkävartiset huopikkaat, joista tuli postikuluineen alle sata euroa. Niihin laitettiin myös ohut pohja. Tietenkin nyt kun sain ne niin heti ilmat lämpeni, mutta en usko että silti palelee. Nyt pärjäis varmasti ihan ilman villasukkiakin. Piti ottaa yhtä kokoa isommat kun niin neuvotaan ja kyllä ne isoilta tuntuu ja piti tosiaan opetella niillä kävelemään kun hetki meni että ne muotoutui jalkaan. Ostin sinne myös pohjallisen, kun tuntui aika kuumalta kun oli ne ja villasukat ja oli kaupassa niin pystyy vähän paremmin niillä kävelemään ilman villasukkiakin. Autolla ajaminen olikin sitten opettelua. En vieläkään kyllä hirveen pitkää matkaa lähtis niillä ajamaan kun on erillaiset ku normikengät ja vielä niin isot niin toimii huonosti tuolla jalkatilassa.



Sitten mulla kävi aika hyvä tuuri. Oon tässä etsiskellyt ittelleni talvitakkia ja tuntuu, että mikään ei oo miellyttäny silmää, tai on ollu liian kalliita. Toisaalta en oo oikeen osanu päättää, että minkä värisen haluaisin. Violettia vähän etsiskelin, mutta en todellakaan halua että siinä on jotain hirveetä keltasta. Löysin syksyllä Tokmannilta toppatakin ittelleni kympillä ja se on sellasta kangasta, että ei kamalasti pidä mitään räntäsateita ja nyt siitä on ihan varmasti vielä vetskari hajoamassa. Noh, olin kirpparilla järjestelemässä omaa pöytää kun huomasin toisessa pöydässä violetin Ice Peakin toppatakin karvahupulla. Piti sitten heti kokeilla ja se oli vielä mun kokoa. Lapussa luki, että vain muutaman kerran käytetty ja siltä se näyttikin. OVH hinta oli laitettu siihen ja se on ollu 70 egee. Nyt lapussa oli 25e joka oli jo "alennus", koska 30e oli vedetty yli. En tiiä mikä mulle tuli mutta vein sen kuitenkin takaisin sinne rekkiin vaikka se oikeesti oli jo halpa. Seuraavana päivänä mun oli pakko päästä sinne takas kokeilemaan sitä ja päätin ottaa sen ja se oli alennettu 20e :D Jes, mulla kävi tuuri kun en ostanut sitä edellisenä päivänä. Tosin olin niin ahne, että pohdin vielä pitäiskö odotttaa, mutta onneksi en odottanu koska sitä ei ihan varmasti olis siellä enää.




Sitten löysin Zalandolta uudet fitnesskengät. Vanhat on jo siinä pisteessä, että kohta tulee isovarpaat kummastakin kengästä läpi. Tosin onhan ne jo yläasteella ostetut. Niken mustavioletit kengät, of cource <3 Alessä oli nämäkin. Ostin sitten ite cypershopista nauhat niihin, mutta kuvassa ne näyttää taas ihan erivärisiltä ku oikeesti. Toi liila on niin semmonen väri, että salama niin vääristää sitä. Ne on oikeesti paljon tummemmat. Tosin eilen niillä ekaa kertaa treenatessa crosstrainerilla niin jalat puutui ihan kokoajan. Mulla oli joskus ennenkin samanmoinen ongelma kuntopyörää polkiessa. Toivottavasti jalka tottuu, koska ne on ihan hyvän kokoset, ehkä oli kengät liian kireällä tai jotain.




Sitten uimalakki jota en ookaan vielä päässy testaamaan. En halunu sellasia rumia mitä kaikilla näkee vaan jonku hienon ja tällasen sitten tilasin, mustana tietenkin. Ensinnäkin se kloorivesi ei ole parasta tukalle ja meijän uimahallissa ainakin pitää kastaa tukka kun menee uimaan ja tuntuu ettei joka kerta viittis kastella ja pestä jos on sen vaikka just eilen tehny. Hiusväri ei diggaa.




Sitten tilasin vihdoin ja viimein sen sykemittarin mitä oon suunnitellu jo kauan. En oo pahemmin noista sykkeistä ollu perillä ja mua on jo monesti kiinnostanu, että mitä siellä uidessa tapahtuu tai spinningissä. Ylläri oli se, että jos haluan juostessa pitää sykkeet siinä tasolla että se menee vielä rasvanpoltosta niin saa juosta ihan sika hiljaa tai voiko sitä ees juoksuksi kutsua :D Melkeenpä ennemmin vois vaikka vaan kävellä reippaasti, mutta huomasin että sekin oli vähän huono, että se kävely vauhti meinas mulla aina sitten salaa hidastua, helpompaa kun vähän hyppelee ;D Mutta tällä vauhdilla jaksaa tehdä paljon pidempiä lenkkejä joka tietenkin on sen rasvanpolton tarkotus ja teen sitten lenkin itervallina, että välillä niitä juoksuspurtteja. Villehän ei varmasti lähe mun mukaan jos noin hitaasti lönkyttelen, mutta sen kanssa voi tehä niitä lyhyempiä ja nopeempia aamulenkkejä.

Spinningin sykkeet ei kuitenkaan huidellu niin korkeella kun aluksi kuvittelin, mutta korkeella ne menee. Ylläri oli se, että tunnin juoksu kulutti enemmän kaloreita ainakin mittarin mukaan kun 50 minuutin spinning. Mutta itseasiassa just luinkin lehdestä että juoksu on tehokkaampaa. Vesijuoksussa mittari on ihan mainio. Siinä taas ei ole mulla ongelmaa pitää sykettä rasvanpoltto alueella. Se veden vastus on sen verran voimakas, että se tuntuu oikeesti rankalta. Aikasemmin varmaan menny hitaammin, tai ainakin nyt kun on mittari niin seuraa sitä sykettä kokoajan ja on helpompi pitää sama tahti.  Puoli tuntiakin tuntui jo suht rankalta kun piti saman tahdin kokoajan. Eipä tullu kylmä ja posket punasina siellä heiluin niin, ettei ees kaveri tunnistanu :D Kaikki sanoo, että sykemittariin jää koukkuun ja totta! Tekee mieli laittaa se päälle heti kun tekee jotain liikuntaan liittyvääkään. Sillon ku olin justiinsa sen saanut niin piti laittaa se päälle kun menin tekee lumitöitä :D

Nyt pysyy varpaat lämpimänä, ei kastu ja on kiva kuntoilla. Nii ja yhestä sporttilehdestä hokasin, että Spotify ja Reebok on tehny sellasen sovelluksen (FitList) mihin voi kirjata treenin lajin, keston ja tason + lempi artistin niin se tekee sulle valmiiksi soittolistan. Testasin sitä eilen Finntrollilla ja soittolistassa ei ollut pelkästää sitä, mutta folkmetal painotteista kummiskin ja oli siistiä kun ei ite tarvinu miettiä soittolistabiisejä. ^^ Eipä mulla muuta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti