torstai 10. tammikuuta 2013

Joulu ja uusi vuosi sepustukset...



Parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Hupsista keikkaa, on jääny kokonaan kirjottamatta joulusta ja uudesta vuodesta. Pitääpä ihan nyt korjata tilanne .Elikkäs jouluaattona kun heräsin sain viimein syödä karkkia. Jes, kaikkea ihanaa odotti pöydällä. Olin muuten ostanut "sisustuskarkkejakin". Piti olla violettia, hopeaa ja mustaa, of cource. Muille tein pussit liiloista dumleista, mutta sitten kun piti itelle ostaa niin niitä ei saanu enää mistään. Löysin sitten kuitenkin itseasiassa vähän hienompia violetteja jotka oli vielä ihan sika hyviä ja oli nättejä punasiakin.



Sitten lämmitin riisipuuroa ja kuusen alla oli lahjoja odottamassa :) Päätettiin, että jos kuitenkin avataan ne meijän lahjat täällä kotona, ettei sitten tarvitse raahata niitä turhaa Ahonperälle. Ville oli ostanu mulle lahjakortin Ojalle ja lipun Nummeen! JEI! <3 Villelle olin ostanu Batman pleikka pelin, kellon nahkasella isolla rannekkeella, uuden toiletti laukun kera pesuaineiden, kiroileva siili kalsarit, fazerin sinistä levyn (sen lempparia) ja meille kummallekin pussin mieluisia irtsareita, kauluspaidan, joka valitettavasti olikin liian pieni ja collarihousut kotiin. Sitten lisää karkkia :) Loppujen lopuksi ei ollutkaan menny kauaa kun mulla oli maha ihan saatanan täys siitä karkki määrästä. Kuteet päälle ja Jussi tuli hakemaan meitä kolmen aikaa. Ahonpererälle sukulaiset kokoontui. Villen porukat, Matti ja Tuula + lapset, niiden vaari ja Anne. Illalla sitten käväsi Mirva porukoineen. Viiden maissa siellä oli ruoka ja mietin jo valmiiksi, että miten helvetissä voin syödä kun maha on niin kipeenä. Noh, muutaman tunnin päästä olikin jo nälkä.




Ruokaa oli vaikka kuinka paljon ja söin ihan hirveesti. Otin tietenkin lisää niinku jouluna kuuluukin, mutta hitto soikoon, mä en yksin kertasesti pystyny syömään lautasta tyhjäksi. Olin niin täys. Istuin sitten muutaman tunnin sohvalla, melkein itkua vääntäen kun oli niin kamala olo. Maha oli turvonnut sellaseksi palloksi, että se hame jonka joulua varten ostin, ei todellakaan näyttänyt yhtä hyvältä kun kaupassa :/ Kuudelta tuli joulupukki ja lapset, varsinkin Tinja odotti sitä kun kuuta nousevaa. Lahjaksi saatiin, uudet lakanat, jalalliset tuikkukipot, kiroileva siili laudeliina ja ilmapatja. Jes, nyt on kiva kun täällä oikeesti on ihmisille paljonkin yöpaikkoja.





Siinä sitten lapset hyöri innoissaan lahjojen kimpussa ja mä söin lisää karkkia kun mahaa vähänkin helpotti + keitettiin kahvit ja kakkuja oli tarjolla. Pukki toi lapsille Hevi Saurus kitaran ja rumpusetin ja ne näytti olevan aika mieluiset. Itekin oli kyllä kiva sitä kitaraa vingutella :P Yöllä lähdettiin sitten taxilla kotiinpäin ja Jussi tuli meille yöksi. Ville ja Jussi lauloi karaokea ja mä kattelin The Joulukalenterin viimeisen luukun, kun oli unohtunut. Sitten kolmen aikaa taisin painellakin nukkumaan ja heräsin välillä siihen kun alhaalta kuului karmeeta hoilotusta :DD

Joulupäivänä mentiin vielä sitten Ahonperälle syömään kun ruokia oli vielä paljon jäljellä. Tällä kertaa mä osasin syödä vähän maltillisemmin, mutta koko päivän vedin taas karkkia niin että turvotti :/ Meillä oli tarkotus viettää iltaa ja odoteltiinkin että Tuomas käy saunassa- koska se välttämättä halusi tynnyriin kun ei siellä aikoihin ole käynyt, ja lähdettiin meille. Eli siis Tuula, Matti, Joonas, Tuomas ja Jussi. Joulunaikaa oli niitä lapsenvahteja niin Tuula ja Mattikin pääsi hyvin tulemaan. Mirvakin, Ville serkku kävi tässä pyörähtämässä, mutta se oli menossa töihin ja lupautunut johonkin muuallekin niin ei jäänyt pidemmäksi. Me lämmitettiin sitten tietty sauna ja käytiin muut täällä. Illalla sitten oli Trivial Pursuit matsi. Muu porukka lähti kotiin ja Jussi jäi tänne. Kaikki olis halunut ruokaa, mutta tietenkään mikään ei joulupäivänä ollut auki ja meijänkin kaappi näytti aika tyhjältä kun torstaina oli Lohjalle lähtö. Siitä sitten nukkumaan ja aamulla kebabia. Tähän piti loppua mun karkin syönti, mutta sitten Villen piti vielä avata Aladdin Dark rasia ja noniin se syötiin sitten siltä seisomalta ettei vaan jää mitään aukinaista kaappiin.

Torstaina sitten tosiaan Ville käväsi töissä ja mä laitoin kamat kasaan ja puol 11 aikaa lähdettiin kera Möllin ajelemaan Lojoon. Siellä sitten oli taas uus joulu kun kuusen alla odotti meille monta lahjaa <3 Oltiinpa me oltu kilttejä. Nightwish-punkkua, lasinalusia, Zombie pony huppari, parit korvikset, keittiöveitsi verellä ;P, IHQ ja LOL teetä, kaksi my saaga helaa, alusvaatteita, pyyhe, tyynyt, valkkaria, suklaata, rahaa, lyhty ja sellanen violetti lasipurkki joka on mun keittiössä, mutta en vaan tiedä mitä siihen laitan :) Ainiin ja äitiltä vielä violetit yöhousut ja paita, mutta ne oli mun ite ostamat ja Villen paketoimat :) Vein äitille ja iskälle omatekosta suklaahyydyke kakkua sitä piti sitten illalla herkutella kahvin kanssa ja toinen on punkku mikä sopii ehdottomasti sen kanssa. Äiti oli myös tehny vaaleeta kuivaa kakkua niin ku halusin ja laittanu geisha darkia sinne. Omnomnom, sain sitä myös mukaan ja se meni pakkaseen.

Perjantaina Hilla lähti vielä töihin, me Villen kanssa reippaana tehtiin aamulenkki. Huvittavaa oli, että Hilla varasti heti housut mun päältä. Mustat pillifarkut jossa niittejä lahkeessa. Mun piti sitten mennä Hillan vaatekaapille ja hengata päivä sen vaatteissa. Ihan sika siistiä, mä en ois voinu ikinä kuvitella, että voidaan käyttää sen kanssa samoja vaatteita tai ainakaan housuja. Never ever!! Äitin kanssa lähdettiin sen työkaverin luokse viemään mun lempitakkia sille että se vois tehdä siitä mulle jälleen sopivan. Sen jälkeen Ville ja iskä tuli keskustaan ja me lähettiin Villen kanssa kiertää kauppoja ja Äiti ja Iskä meni omille teilleen. Löysin ihan tavallisen mustan pitkähihasent paidan ja topin, alusvaatteita, treenihousut ja ihana aamutossut. 

Hilla tuli puol kuuden aikaa kotiin ja meijän oli aika lähteä kohti Helsinkiä kattoo HIMpuloita Tavastialle. JES! pitkästä aikaa ja ihanassa seurassa <3 Tosin Ville jäi kotiin, mutta nyt oli sitten tyttöjen ilta. Lähdettiin jo puol kasin bussilla kun Hilla ei halunut mennä millään mikä kiertää. Käytiin ensin Henry's pubissa juomassa yhdet jonka jälkeen suunnattiin semifinaaliin kuuntelemaan ja tanssimaan kun Jyrki69 soitti levyjä.




Sitten kello olikin jo sen verran, että piti mennä jo kattoo jonkunlainen hyvä paikka. Luulin että saadaan odottaa siellä joku puol tuntia, mutta ei kun ne alotti ihan ajallaan. Oli tosi kivaa. Mutta olisi voinut ottaa pikkasen vähemmän alkomahoolia -.-  kun ne lopetti käytiin tupakalla ja vessassa jonka jälkeen meitä jo taxi odottikin. Se matka kotiin meni yhdessä hujauksessa siihen aikaa yöstä. Oli se kyllä ihan mukavaa, että oli taxi vaikka olisin mä voinut bussiinkin vaivautua, mutta äiti sanoi että se haluaa taxin, kun se ei koskaan käy missään ja oli sitten iskällä yks tuttu kuski.


 

Lauantaina oli vähän krapulan poikasta. Noh, kyllä se siitä pikku hiljaa ja illemmalla käytiin mummulla ja vaarilla, jossa nähtiin myös Henni ja Make. Sen jälkeen pyörähdettiin mummulla ja pappalla, pappan synttäreillä. Luulin, että siellä olis nähny muitakin porukoita pitkästä aikaan, mutta ei siellä ollu ketään :/ miten kummassa, kun ennen pappan synttäreillä oli kaikki ja samaan aikaan. Noh, huono ajotus mulla aina.

Sunnuntaina mä olin päättänyt, että en syö enää sitä hiton karkkia. Aamulla käytiin Villen kanssa lenkillä ja mä lähdin myös päivällä salille ja uimaan, Villeä en saanukaan mukaan, mutta oli muuten tosi kivaa. Yritin alottaa normaalin rytmin taas syömisten sun muiden kanssa. Illalla käytiin vielä mun kummitädillä ja -sedällä kylässä ja  katottiin Hillan ja Villen kanssa leffa. Onnistuin erittäin hyvin karkittomassa päivässä ja oli jo jotenkin erilainen olokin, mutta kamala pöhöhän ei kyllä hetkessä lähde.

Maanantaina halusin pyörähtää Abc:llä elämys kaupassa ja herkkupuodissa. Herkkupuodista ostin vaan juustoja ja elämys kaupasta vihdoin löysin meijän vessaan sopivan kynsiharjan. Illalla suunnattiin siis Silvennoiselle jonne tuli myös Riina, Jenna ja Sini. Hillaki lähti sinne meijän mukaa ja se oli tosi kivaa. Tänään sen päällä oli melkeenpä ainoastaan mun vaatteita :) In Flames-paita oli myös niin kiva. Laulettiin Sing Staria ja ammuttiin raketteja. Valettiin myös tinaa. En muista koska viimeks olisin semmosta tehny. Joskus pienenä Hennillä ollaan, mutta me ei porukoiden kanssa sitä koskaan tehty, joten Hilla taas ei ollu koskaan valanu tinaa. Beni sai ihan selvästi lohikäärmeen.





Benikin sai skumppaa ja kovasti piti kilistellä. Ihana ;)

Kaikikki meni hyvin siihen saakka kunnes otin ensimmäisen karkin, toisen ja sitten annoin mennä :( Noh, ei siinä muuta mutta maha oli jo jotenkin kerennyt tottumaan ehkä siihen sunnuntai-päivään ja olin ihan helvetin kipeänä taas. Mä joutusin ekaa kertaa jopa ottaa korsetin pois kesken illan. Hyvä minä taas! Mutta kuitenkin Jennillä oli tosi hyvät pöperöt, ite vietiin sinne pähkinöitä, manteleita, keksejä ja juustoja. Roni oli ostanu muutaman pussillisen rakettejakin. Ihan mukavaa kun mä en sitten loppujen lopuksi saanu ees sädetikkuja. Onneksi Ronilta saatiin tikutkin :) Käytiin kahteen otteeseen ampumassa, mutta 12 avattiin skumppa pullot, toivotettiin hyvät uudet vuodet ja pusunkin sain <3






Olisin toivonu, että olisin nähny paljon enemmän kavereita juhlatunnelmissa, mutta eihän sitä aina saa mitä toivoo. Mä alunperin ajattelin että haluan baariin, mutta Hilla ja Ville ei halunut ja muut ei ollut menossa niin skipattiin sitten se kun mahakin oli niin kipee. Lähdettiin sitten yhden aikoihin kotiin ja jatkettiin iltaa edelleen Sing Starin merkeissä, jopa viiteen asti :D Aamulla kysin iskältä että nukuitko sä muka oikeesti ja se väitti että hyvin oli nukkunu! Hehe.


Ihan fiiliksissä!!


Tiistaina oli sitten kotiin lähdön aika ja arkeen paluu aivan perseestä. Arkeen paluu ei todellakaan ole sujunut mitenkään erittäin mahtavasti. Olin koko sen loppu viikon ihan tosi väsyny. Nukuin päikkäreitä ja menin silti aikasin nukkumaan ja pakotin itteni tekemään jotain vaikka ei millään jaksais. Asiaan vaikuttaa varmasti sekin, että vaihdoin ruoka rytmit normaaliksi ja hiilarit (siis karkki, enhän mä periaatteessa muuta paheellisata jouluna syöny) jätin pois. Ainakin normaali palelu alkoi taas, jouluna ei paleltanu sitten yhtään :) Vielä tuntuu vähän, että toi nälkä on sellasina aikoina kun sen ei kuuluis olla, helkkari :) mutta kyllä se tästä lähtee. Tää viikko on jo ollu niiiin paljon parempi. Mutta ei kyllä tällasta enää ikinä. Se oli kamalaa, mutta mähän en usko muita vaan mun pitää aina kokeilla ite. Tiesin että mulla tulee pahaolo, mutta en ajatelllu että noin kauhee. Loma olis voinu olla vielä pidempi, mutta jos vaikka kesää odotellessa :)

Parhaudet <3





1 kommentti:

  1. jätin sinulle tunnustuksen blogiini :)

    http://graveyardgrotesque.blogspot.fi/2013/01/blogitunnustuksia.html

    VastaaPoista