sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Kämpän esittely

Asustellaan tosiaan 77 neliöisessä kämpässä, jossa on meille kahdelle erittäin sopivasti tilaa. Olkkari, kaksi makkaria, keittiö, kaksi vaatehuonetta, vessa ja parveke. Tosin ärsyttää, että parveke ei oo lasitettu koska esim. näin syksyllä se on täynnä lehtiä ja talvella tulee olemaan sitä lunta. Mun on pakko myöntää että tää on melkeen koko kämppä Ikeaa :) Mulla oli ihan sikana tavaraa ku Lohjalta muutin, en tajuu miten ne mahtui siihen yksiöön. Ollaan kyllä hyvin saatu täytetyä tääkin kämppä ja olin myös helpottunu että Villellä ei ollu paljon mitään tavaroita ni mä sain kaikki omat mitkä halusin. Mun sisustus on pääasiassa punaista ja mustaa. Mä en pelkää mitään liikaa synkkyyttä ja että näyttää pieneltä ja plaa plaa vaan mustaa saa olla. Ja sekin on mennyt erittäin nappiin, että ei ole tarvinut tapella sisustuksesta, ainakaan värimaailmasta.


Tässä kuvaa makkarista. Vihdoin sain sen mun rautasängyn käyttöön ja sehän on justiinsa niin ihana <3 Olin tosiaan katellut kyseistä sänkyä jo kauan sillon kun asuin vielä porukoilla, mutta se vaan ei mahtunut mun huoneeseen. Sitten vaan yksi kerta sitä ei enää ollut ikeassa. Panikoiduin ja huusin sen huuto.netistä ja hain Espoosta. Sen jälkeen se lojui kaikkien tyyppien varastoissa ja autotalleissa odottamassa mun muuttoa. Kun vihdoin muutin se ei mahtunutkaan mun alkoviin. Itku siinä tuli, mutta nyt se komeilee tuolla makkarissa. Ja sitten toinenihanuus. Ikeasta ostamani peili pöytä. Kampauspöytä olisi ehkä ollut käytännöllisempi, mutta tykkään tästä.



Sitten olkkari. Sohvan takana Finntroll lipun alla on mun datanurkkaus. Tietokone pöydän vieressä on Ikeasta ostama hyllykkö johon vielä laitoin esille jotaikin HIM levyjä. Oikeasti noi hyllyt on on vessa hyllyjä mutta ne sopi niin hyvin mun sisustukseen että en mä turhaa niitä sinne vessaan laittanu :) Sohva saatiin Villen porukoilta. Mä tietenkin olisin halunut tumman ruskeen tai mustan, mutta kun siis me  saatiin se niin ollaan siihen erittäin tyytyväisiä! Sain lasivitriinit ja tv-tason kaverilta ilmatteeksi (?!), koska se oli heittämässä ne pois. Hitto soikoon ja ne sopi meille kun nakutettu. Ikeasta ostin vihdoin seinähyllyn jota oon kauan jo halunut ja siihen ajattelin keräillä valokuvia. Pari korsitepulloa sinne piti kuitenkin laittaa :)


Tässä näkyy meijän parveke. Aluksi meillä oli siellä mun vanhasta kämpästä tuotu pöytä, mutta se oli tonne liian iso. Tuli paljon enemmän tilaa kun teki näin ja mahtuu tuolienkin kanssa paremmin istumaan. Siinä on pöytänä väliaikasesti vessasta allastaso. Sitten ostin pajuaidan tohon, kun parveke oli muuten aika ruman näkönen ja heti tuli paremmaksi.


Sitten on tämä niin sanottu ylinmääräinen huone jota mä kutsun Villen huoneeksi. Sehän oli alusta asti selvää, että se linnottautuu sinne tietokoneineen, kitaroineen ja kaikkine nauhotushässäköineen. Ja tuolla on myös se yksi vaatehuone josta tuli romuvarasto. Sitten myös mun entinen sohvasänky josta tuli vierassänky.
(Huvittavinta oli mun mielestä että kun kiinnittelin seinälippuja täällä kun muutettiin ni sitten jonkun ajan päästä kysyin Villeltä, että no haluistiko sä sen mun Opeth lipun sun huoneeseen? Vastaus oli että joo se on jo siellä! Multa ei siis kysytty mitään! :))



Vessa, josta ei nyt oo mitään hirveen erityistä sanottavaa. Parhainta vessassa on tietenkin vessanpöntön kansi. Harmittaa kun täällä ei ollut suihkuverholle paikkaa.


Sitten keittiö. Se oli aluksi ihan helvetin ruma. Keltaset kaapit ja laatikot ja keltanen iso ja ruma pakastin.



Mutta me päätettiin vähän tehdä jotain. Maalattiin kaapit valkoisiksi, kaakelit mustiksi, vaihdettiin ovien nupit ja laitettiin oviin vähän mustia kuvioita. Tulihan siitä nyt paaaaljon hienompi. Ainiin ja sprayasin pakastimenkin mustaksi salaa sillä aikaa ku Ville oli Saksassa hurvittelemassa!


Eteinen, johon sain justiinsa ostettua uuden peilin ja tuon jakkaran tilalle haluisin mahdollisesti jonkun penkin missä olis vaikka säilytys laatikoita.


Ja niin sanottu käytyävä keittiöön. Vasemmalla puolella vessan ovi ja oikealla Villen huoneen.

4 kommenttia:

  1. Näyttää ihan sikakivalta! :) <3

    VastaaPoista
  2. Kivalta näyttää!
    Mua on alkanut himottamaan tuo makkarikuvassa esiintyvä ikean peililipasto.. omistan kampauspöydän mutta harvemmin sitä tulee käytettyä ja säilytystilaa tarvitsee aina.. joten onko se sinusta ollut hyvää tekoa ja hintansa arvoinen? :)

    VastaaPoista
  3. Mä olen tykännyt hirveesti ja on mun mielestä hintansa arvonen. Se on ikealaatua, eli tarkottaa sitä että helposti tulee niitä "kolhuja" jos kovin kolhii, mutta niin se on kaikissa ikean noissa huonekaluissa. Peilihän ei sitten ole periaatteessa kokovartalo peili kun se on noin niinku korkeella niin ei ihan kokonaan näy, koriste ehkäpä.

    VastaaPoista