perjantai 31. elokuuta 2012

Kyläilijöitä Lohjalta ja shoppailua

Eli viime vloppuna oli vihdoin se päivä kun äiti, iskä ja Hilla tuli kyläilemään ja sitähän on jo odotettukin. Justiinsa pääsi kurkistamaan vielä tätä kämppää. Mä pääsin jo ajoissa töistä ja aloin värkkäilemään täällä ja loppujen lopuksi mulla jäi paljon aikaakin kun ne oli perillä vasta puoli kasin aikaa. Laitettiin Villen kanssa ruoat valmiiksi eli leivitettyä kanaa (parmesanjuusto, mantelijauhe), aurajuustokastiketta, kukkakaaligratiinia ja salaatit. Hillalle keittelin vielä mustaa pastaakin :) Mahat oli kyllä täys kun Villen kanssa vielä ahmittiin kokonaiset kanat ja muut järkeili ottaa vaan puolikkaat, joka ois itellekin riittäny. Mutta hyvää oli ja muutkin kehui. Leivoin vielä mokkapaloja karpisti ja mantelisuklaakarkkeja. Mokkapalat onnistui muuten hyvin ja oli erittäin hyviä. Aijon kyllä tehä toistekin.  Perjantai-ilta meni siinä sitten ihan vaan hengaillessa. Jutellessa kuulumisia, maistellen punkkua yms. Nii ja iskä korjas Crosstrainerin, mä tiesin <3 Ei nitise enää ei!



Launataiksi olin suunnitellu Ylivieska reissua. Sinne shoppailemaan ja olinkin jo oottanu sitä. Tietenkään Villellä ja iskällä ei siellä ollu niin hirveen hehkeetä, mutta en voi sille mitään että miehet ei hitto vieköön osaa shoppailla. Sehän on jotain siisteintä. Ensimmäisenä suunnattiin Devianttiin, koska mun oli tarkotus kokeilla siellä korsettiä että tiedän mikä koko mun nykyään kuuluu ottaa. Ei ollu niinku silleen ehkä tarkotus ostaa sitä, mutta kun siellä oli yksi ainut korsetti joka miellytti silmää ja juuri se mun koko. Sitten löysin vielä stay up verkkosukkikset ja sellasen pienen pussukan joka on samaa sarjaa mun laukun kanssa jonka oon joskus aikasemmin sieltä ostanu. Kassalle ku pääsin niin iskä tuli siihen että mä maksan nää sulle synttärilahjaksi. En viittiny siinä alkaa tappelemaan ku olin jo pariin otteeseen sanonu, ettei mulle saa ostaa synttärilahjaa. Saakeli ku ei voi uskoo. Noh, tällä hetkellä ei haittaa että joku muu maksoi kun korsetit ei ole mitenkään halpoja.



Sieltä suunnattiin Giganttiin josta ostettiin mun kauan haluama, Sodastreamer. Ostettiin joku "halpisversio" oli kymmenen egee halvempi eli ei paljoa, mutta kyllä sekin nyt varmaan ihan hyvin toimii. Ja nyt oon eri happy :) Äiti osti vihdoin sitten muistitikunkin, että sain sille laiteltua kuvia. Sieltä Seppälään ostamaan alusvaatteita. Ville ja iskä kääntyi ja lähti pois kun totes että tää ei oo niitten osasto. Mä olin ilonen kun sain kivoja alusvaatteita ja tiedän mitä nykään pitää ostaa, eli siellä etittiin vaan mulle. Sitten mentiin vihdoin sinne Kärkkäiselle. Äiti osti heti siitä Villen avustuksella ulkosen kovalevyn kun ei se oo yksin uskaltanu ku ei tajuu niistä mitään ja Hilla ittellensä uudet kuulokkeet. (ja mä sainkin sitten sen vahat ku ne on nii hienot ku niissä on liila johto :D) Löysin sieltä sellasen hienon maton joka ehkä mahdollisesti vois koristaa jotakin kohtaa meidän kodista joskus. Violettia kelohonkaa, mutta katotaan nyt mihin sellanen passais. Sitten oli pakko ostaa kun se oli ihan mun näkönen niin sellanen tarjoiluastia, tai niin mä ainakin oletan että se on sellanen mihin kuuluu laittaa jotain keksiä tai sellasta.



Sitten päästiin yläkertaan ja alkoi Villen farkkujen osto. Hillan ja äitin kanssa kaivettiin sille housuja ja loppujen lopuksi se löysi sieltä housunsa jotka on erittäin hienot, vaikka ei bootcutit ollukkaan:) Ja kyllä nyt tietää että tyyppi on ostanu ihan liian isoja vaatteita ei ihme jos tippuu päältä :)  Sitten iskä painui jo autoon kun se ei enää jaksanu hengata ja me vielä ihan vähän kierrettiin kenkäosastolle, josta löysin ittelleni uudet tennarit 18 eurolla kun vanhat oli jo ihan rikki. Lidlin kautta Oulaisiin.

Näytettiin mun päiväkoti ja mihin uus on tulossa ja käytiin kurkaamassa meijän taloa. Tosin siitä tieltä vaan vähäsen. Ville ja iskä menin jo kotiin ja Hillan ja äitin kanssa piti vielä käydä Halppiksessa. Oon kertoillu ku löydän sieltä aina kaikkea ni neki halus käydä. Meillä oli noin puol tuntia aikaa ja osa siitä kului siihen kun mentiin sisään niin varashälyttimet piipaili ja käytiin sitten takahuoneessa ihmettelemässä että mistä se tulee. Noh, mulla oli vanhaan kynsilakkaan jääny sellanen tarra joka aktivoitunu uudestaan. Kateltiin vaatteita ja äiti osti jonkun paidan ja mä nappasin kynsilakan mukaan. Kotona syötiin kaikkea mitä jääkaapista löytyi ja äiti ja iskä toi mukanaan savustettua lohta ja graavilohta smetanassa. Sitten käytiin pikasaunat. Sauna aikahan tosiaan on 19.45-20.30 että aikaa ei ollu ihan kamalasti kun kahessa erässä käytiin, mutta kerittiinhän me.



Päätettiin sitten lähteä käymään kattomaan Myllyn terassia. Eipä siellä paljon muita asiakkaita ollukaan. Yhdet juotiin ja alkoi olee kylmäkin. Iskä ja Hilla halus pizzaa joten käytiin hakemassa sellaset ja syötiin niitä porukalla. Istuskeltiin vielä iltaa ja iskä lähti sitten nukkumaan ja Ville lähti puol kahen aikoihin Jarin kanssa Medusaan ja ilmeisesti jatkoille kun kotiin tuli vasta kuuden aikaa. Ite hopöttelin vielä äitin ja osittain Hillan kanssa (jos se ei nukkunu :P) kunnes puol neljän jälkeen mentiin mekin nukkumaan.

Aamulla aamupalat pöytään ja hengailtiin jonku aikaa kunnes ne alkoi tekee lähtöä. Eli kello oli jokusen yli kaksi, lähemmäs puol kolmea kun ne lähti. Oli kyllä erittäin kiva vloppu. Saa tulla uudestaankin :)<3
Mölli sai tuliaisiksi tennispallon ;) Hilla osti mulle töistä vessan roskiksen. Nahkanen jossa teräskansi. Sinne ei tule Möllin paska haisemaan :/


Tänään oli hamppari päivä ja nams että oli hyvää!





ps. kävin eilen sitten ostaa sen uuden puhelimen, leikkikalun , mutta siitä lisää myöhemmin ku saan siihen yhen jutskan :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti