tiistai 1. heinäkuuta 2014

Kesäloma juttuja...

Pistetäänpä taas pitkästä aikaa tääki blogi tomintaan. On taas ollu sellasta hiljaiseloa. Lomaa on kulunut nyt tasan kuukausi ja tänään oli paluu töihin, sitä ennen kuitenkin Tuskailtiin ja Nummeiltiin jotka olikin loman kohokohdat.

Ihan ekaksi loma alkoi uusilla kesöloma kynsillä. Hämähäkinsiettiä kiitos!.

Ensimmäisellä lomaviikolla päätin lähteä Lohjalle sitä viettämää kun Ville oli kuitenkin vielä töissä. Sen loma alkoi vasta Juhannusvikolta. Ekaa kertaa otin lentokoneen ja päräytin Helsinkiin josta iskä mut haki Lohjalle. Oli kyllä mukaavaa matkustamista koska oli niin nopeesti perillä. Ja sain meno-paluun halvemmalla kun juna olis maksanut yhteen suuntaan.

Mekko ja muki samaa sarjaa :) Arskat on myös
mustavalkoset!

Lohja reissu oli mukava ja tuntui, että tuli nähtyä kavereita enemmän ku pitkään aikaan. Hennin kanssa käytiin Aurlahdessa istuskelemassa pussikaljalla, josta suunnattiin baariin ja baarin jälkeen "jatkoille" rantaan ja käytiin heittää talviturkit ja vesi todellakin oli kylmää. Oli mukava reissu, eipä olla Hennin kanssa ihan kahestaan oltu missään aikoihin. On ollu suunnitelmissa joku keikkareissu johonki missä ei aikasemmin olla käyty ja yritinkin sille ehdottaa että Arch Enemy Lutakossa syyskussa. Se olis mun mielestä ihan mahti ja hotelli meiningit ja kaikki niinku ennen aina :) No katsellaan miltä toi syyskuu sit näyttää.

Siniä kävin moikkaamassa ja rupateltavaa riitti taas. Sanoin äitille, että oon tunnin ehkä reissussa ja hups aika vaan kului, tiiä ees kaua olin :) Mukavaa se on aina nähdä. Ja kävin pitkästä aikaa Jonnankin luona istuskelemassa, sitä en muistakaan koska viimeksi oon nähny. Muistan vaan, että Minttu oli just syntyny ku sen viimeksi näin ja nyt se oli jo kamalan iso eikä millään suostunu päikkäreille kun halus tulla kattoo mua ja petty pahasti ku olinki Hanne enkä Janne :) Mua oikeesti vähän jännitti mennä ku ei olla pitkään aikaan nähty, mutta paskat, ollaanhan me niin pitkältä ajalta kavereita että niin se juttu vaan luisti.

Lauantaina lähin sitten Helsininkiin ja Marsan, Villen ja Anun kanssa oli treffit. Ensin menin Marsan kämpille Espooseen jossa jokunen tunti höpöteltiin ja lähtettiin siitä sitten Kivenlahtirockiin ulkopuolelle istuskelemaan. Aika hurahti taas kovin äkkiä ja Ville ja Anu lähti kotiinpäin kun me Marsan kanssa jatkettiin baariin. Kello oli sitten sen verran paljon, että kun meijän piti kävästä Perkeleessä yksillä niin ei ollu järkeä sitten enää vaihtaa baaria. Huomattiin että PRKL:eessä tiskintakana oliki yks jätkä yläasteelta. Marsa siltä vielä varmisti että se oli se, mutta sillä tais olla huonopäivä :) Loppujen lopuksi mulla tuli kuitenkin ihan sika kiire bussiin ja juostiin hirveetä kyytiä siihen. Kerkesin kuitenkin just ja just ja se oli ihan helvetin täys. Veikkolan kohdalla se posahti ja mua aloi vituttaa ihan saatanasti. Kaikenlisäksi se kuski oli ilmeisesti kuullu että meen Veikkolaan vaikka sanoin Virkkalaan ja toi yö bussi ei oo ees pariin vuoteen kuulemman menny ku Lohjalle. Noh, joku puoli tuntia jouduttiin venamaan kunnes saatiin uus bussi. Olin kotona varmaa puol seiskan aikaa. Ainut hyvä puoli oli se että ei tarvinu täyttä hintaa maksaa bussista, mutta jouduin sit tietty ottaa taxin Lohjalta että rahaa meni kuitenkin enemmän ku, että olis voinu Järtsiltä kävellä niinku ennen.

Sunnntai meni möllöttäessä, saunoessa ja pakatessa. Lento lähti sitten maanantaina kahen aikaa. Lohjalla päätin myös, että nyt loppu Fittfarmi ihme challenget ja mä oon karppaaja. Sillon homma toimi, enkä ollu vittupää (tai ainakin ees vähä harvemmin). Aina vannotin kun multa kysyttiin, että koska mä lopetan karppaammisen, että en ikinä niin mikä ihme mulle sitten yhtäkkiä tuli kun vaihdoin rasvat kevyttuotteisiin ja aloin syömään puuroa ja pastaa?? Noh, kroppa ei ainakaan oo pitäny siitä tippaakaan. Aina oli jotain kummallista. Vatsa ei toiminu tai sitten se toimi liikaa. Välillä pyörrytti ja päätä särki ja oikeesti tuli finnejä! Ne saa luvan NYT lähteä pois. Treeniohjelmat oli kyllä jees, ja kyllä mä oon niillä ihan mukavasti saanu aikaseksikin. Kun katon kuvia, jotka otin sillon huhtikuusa ja nyt niin johan se kyykkäyskin on tuottanu tulosta, reidet on kasvanu ja eikai se kaikki voi rasvaa olla!? Tiiän, että sitäkin onnistuin saamaan jonkun verran, mitä ei kyseisen valmennuksen aikana pitäny tulla mutta kun se ruokavalio ei sitten sillä hetkellä mulle sopinu ja söin nälissäni sen ohi, niin sillon sitä rasvaa sitten tuli tietenkin. Mutta olkapäätä ja reittä sain aikaseksi, nyt otetaan ne rasvat pois lihasten päältä - karppaamalla kyllä! niin josko sitä olis taas parempi :) Kyllä mä uskon että toi salikin toimii ilman, että suuhun laittaa hiilaria, ei me sitä niin paljon tarvita, rasvaa ku syödään niin sillä meijän kroppa toimii ja ilman vatsavaivoja. Huomas muuten heti, että kun normisti treenin jälkeisellä safkalla kun söin sen suurimman hiilariannoksen niin maha aina turpos, nyt samaisen safkan aikana kun lautasella on vaan rasvaa, protskua ja hiilarit kasviksista niin maha aivan eri kondiksessa. Nyt kuitenin näin loman aikana ja festaroidessa, on tullu tungettua sitä leipää, ranskalaista ja puhadasta karkkia napaan. YH! Huomenna alkaa treenit, sain uuden mukavalta vaikuttavan treeniohjelmanki.

Juusto ja meetvursti oli ensimmäinen mitä oli ostettava

Seuraavana vloppuna piipahdettiin Villen kanssa mökillä ja jee, mitään kamoja ei pitäy raahata mistään vaan autolla pääsi perille saakka. Nyt pitää antaa Vellitielle uus nimi,  koska muuten se ehkä vielä suuttuu ja ei päästäkään enää perille asti! Mökillä oli sitä normi meininkiä, monta tuntia saunomista, saunajuomaa ja uimassa käyntiä (edelleen kylmää!) ja grillailua. Jees, sinne vielä uudestaan tässä kesällä!

Seuraava viikko olikin sitten Nummirockin odotusta. Olin ihan täpinöissäni ja olisin voinu lähteä jos heti! Oli juhannukseksi luvattu niin kylmää, että päätettiin käydä ostamassa uudet makuupussit, -15 ja tää osottautui erittäin hyväksi ideaksi. Tiistaina Ville ja Piia nauhotteli vielä lauluja, mutta keskiviikko oli jo Nummi pakkailuja ja Torstai aamusta lähtö! Mutta tää tarvii jo uuden kirjotuksen, huomeniin siis.