torstai 3. heinäkuuta 2014

Nummirock 2014 eli seiska mulle!

TORSTAI

Koska oltiin tänä vuonna jo lomalla niin päätettiin startata jo aikasin. Kalajoella oltiin jo 11 ja hypättiin Lotan ja Junskun kyytiin ja jätettiin Palinille meijän auto jolla se voi perjantaina ajella sitten perässä. Matkalla käytiin syömässä ja nappaamassa kaupasta vähän kiviä kiukaalle ja oltiinkin jo mukavan ajoissa perillä. Kello tais olla siinä kolme tai neljä kun yleensä ollaan perillä oltu vasta illalla.



Teemu, joka ei ollut nukkunut edellisenä yönä ollenkaan oli tosiaan tullu jo keskiviikkona mutaman muun kanssa joten pari telttaa oli jo pystyssä. Me alettiin sitten pystyttää omia telttoja, paviljonkia ja saunaa. Porukkaa alkoi valumaan pikku hiljaa leiriin ja tälle illalle oli luvassa Profane Omenia. Jes, sitä ei ole tullu nähtyä pitkään aikaan ja odostin sitä inolla. Henni, Make ja Henna tuli kasin pintaan ja kerettiin siinä muutama tunti höpötellä ja juopotella kunnes piti lähteä Omenoihin.

                                                                  Puita saunaan!                               



Tuli siellä keikalla riehuttua ja moshattua jo tietty heti ekalle päivälle niskat niin kipeeksi että oli tuskaa. Lotta näyki riehuvan pitissä ja teki itekin mieli, mutta kerrankin olin fiksu enkä menny rikkomaan itteäni sinne. En voi kuitenkaan väittää keikkaa mitenkään erikoisen parhaaksi, koska en tullu ajatelleeksi että niillä on jo sen verran monta levyä, että eihä ne soita pelkästään niitä vanhoja lemppareita niin ku ennen muinoin. Tässä oltiin Hennin kanssa kyllä niin samaa mieltä että ekat levyt on parhaimpia ja uudemmat ei oo iskeny niin kovaa. Keikan jälkeen oli sitten vielä leireilyä ja saunomista. Helkkarin kylmähän sillä jo oli joten sauna oli pelastus. Suht ajoissa ilmeisesti mentiin nukkumaan, mutta en muista kyllä millon. Ville meni jo telttaan ku ite jäin höpöttelemään Jussin ja Hannen kanssa jotka lataili sähköröökejään, mutta aika nopesti kömmin perään. Mä olin ostanu itelleni mustavihreän makuupussin ja Villelle mustaoranssin ja mua ärsytii kun Ville oli sitten kömpiny mun paikalle. Mä oikeesti melkeen pompin sen päällä ja se ei sitten ollenkaan heräny :) Tosin vaikka olisin niin tuskin se olis kömpiny sieltä pussista pois. Hah! No, mutta ei harmita enää että tuhlasin niihin pusseihin rahaa. Oli ihan sika lämpimät enkä ees palellu yöllä ja hyvin nukuin.

PERJANTAI

Puol ysiltä perjantaiaamuna Hilla soitti mulle että nyt se lähtee kotoonta. Olin sen käskeny mulle ilmotella. Selitin sille jotain ihan kummallista, että en muka enää ollu nukkumassa, höh tottakai olin ja ihan pihalla :) Aloin siitä sitten heräilemään ja keittelemään kahveja ja aamupalahässäköitä. Otettiin tällä kertaa nokipannu mukaan, mutta jätettiin jotakin tavaraa Palinille tuotavaksi, ja kun Petteri sanoi että sillä on myös pannu mukana niin sitä ei otettu. Ensin odottelin, että se heräis ja saisin siltä sen pannun ja vihdoin kun se heräsi niin se sanoi, ettei se ollutkaan muistanut ottaa sitä mukaan! Paska! No kahvit keiteltiin sitten kattilassa ja menihän se niinkin. Terästysä saatiin vähän aprikoosikermalikööristä. NAM! Muutenhan mä söin Nummessa sitten vaan kurkkua! (Ehkä ihan vähän vaan join salmaria pillillä kun mä en löytyny yhtään mun aamusiidereitä, kun luulin juoneeni kaikki ja loput oli siellä Palinin kyydissä).




Aika kului taas sika äkkiä ja Hilla soitteli mulle kun oli pysähtynyt tupakille. Luulin että se oli vasta jossain Tampereen huitteilla ja aateltiin että sillä menee vielä tunteja, mutta ei menny ku puolitoista tuntia ku se jo soitti uudestaan että vartti menee enää! Jee! Lähdin sitä portille vastaan ja tietty se tuli justiinsa ihan eri suunnista kun olitiin luultu. No, teltat pystyyn, autot parkkiin ja psiuh Hillallekin.

Halusin kattomaan Kuolemanlaaksoa ja Wolfheartia, varsinkin tota viimesintä.  Kuolemanlaakso oli jo kahden aikaa ja aika juoksi taas niin äkkiä, että mä ajattelin ettei sitä ihan alusta loppuun tarvi kattoa ja tähän päivään asti luulin etten ole käyny sitä ollenkaan kattomassa, mutta Hilla sanoi että me oltiin siellä ja mä vaan valitin että mulla on kylmä. Justjoo!! (PRKL!) Tähän ehkä vaikuttaa se että join salmaria pillillä, vai luuletteko että se olis sittenkin se kurkku!?  Mä onneksi sitten myöhemmin löysin yhden muovipussin auton etupenkiltä, jossa oli siidereitä. Wolfheart jäi sitten valitettavasti kokonaan näkemättä kun jonossa vielä kuultiin sitä niin sinne käveltäessä jengiä lappas meita vastaan :(

                                                  "Kyl me oltiin siellä tyhmä! Ala muistaa!!"

Mokoma oli mun mielestä Nummen paras keikka. Jossain vaiheessa oli sellanen fiilis, että se on nähty, mutta nyt Hilla halusi sitä kattomaan ja enhän mäkään oikeestaan sitten vähään aikaan sitä olekaan nähny. Ne soitti yleisön toivomia biisejä ja johtuiko se sitten siitä vai mistä lie mutta mä olin ihan liekeissä. Haluan uudestaan! ja Tuomo ja Kuisma <3





Välissä on ollut leireilyä ja sitten Stam1naa.





Nyt on ihme homma, mutta Stam1na ei ihan kybällä iskeny. Siis kyllä mä siellä aluksi moshailin ja riehuin mutta loppua kohden Hillakin valitti, että älä siinä haukottele. Enkä ees ollut ainut joka oli sitä mieltä, kuulin sen muutamalta muultaki. Kaikka oli rikkonu kätensä joten sillä oli tuuraaja, mutta ei se lavalta pois ollu. Siellä se riehu ja veteli lauluja. Siis ei se paska ollu, mutta huonompi kun yleensä tai vaikka Mokoma :D

Mokoman aikana tosiaan kaivettin sadetakitkin esille vaikka ei se sitten onneksi kauaa ripsautellu. Kylmää jouduttiin kyllä kärsimään ja talvitakit, sauna ja auto ei ollut huonoja juttuja.




Mä kävin välillä latailemassa sähköröökiä autossa ja tietty lämmöt täysillä. Hilla kertoi että joku Wolfheartin tyyppi oli huolissaan tullu kysymään että mitä me puuhataan ja selitettiin, että meillä on kylmä ja ladataan akkuja. sitten mä sille harmittelin että oltiin hirveesti tulossa kattomaan Wolfheartia ja että mua niin harmittaa ettei keretty, mutta että voisko se vetää meille jonku yksityiskeikan ku meillä on leirissä kitarakin. Tähän se on tokassut että muuten mut mä oon rumpali..just joo taas! -.- Eipä tämän jälkeen tarvinu akkua latailla kun onnistuin sitten hävittämään sen muun röökin. Oon varma että unohdin sen siihen leiriin maaha ku olin grillaamassa ja joku pullonkerääjä on sen siitä napannu samaten ku pussin jossa kertakäyttöastioita ja puukko, hei oikeesti!!

Palinin auto tai siis oikeestaan meijän Corolla oli onnistunu leviämään Seinäjoen ABC:lle. Noh, onneks Palini pääsi kuitenkin perille muulla kyydillä, mutta sehän vitutti kun kaikki ne meijän kamat jäi sinne autoon niin ku se helkkarin kahvipannu ja Hillan syndelahja!

Sitten oli tiedossa vielä Behemoth. Hmm...mä oikeesti odotin sitä. Mä oikeesti tykkään siitä. VITTU, sanon! Mä tiiän että oon ollu siellä. Se siitä sitten. Laukku Villelle ja ilmeisesti olin pittiin päättäny mennä. No en mä oo siellä ollu ku mulla on kaikki paikat ihan ehjänä. Behemotilla oli kuulemman hyvä show ! Sitten bongasin Jounin ja lähin sen kanssa Lohjan porukoita kattelee. Laukku tosiaan oli edelleen Villellä ja Ville aika hemmetin vihanen ja syystä -.-  Onneks ei enää mulle ku mut näki :D

Leireilyä, saunomista, kitarointia ja syömistäkin jossain vaiheessa. Lakua ja Fazerina jätskiä ostettu! Mä olisin halunu lävistyksen mutta en sitte ollu vielä ihan varma ja Mikko perkele oli menny ottaa ja miks helkkarissa just sen minkä MÄ halusin?! Ja sitte sen piti vittuilla kokoajan...  Nukkumaan menti ja yhdessä, mutta en tiedä koska!




LAUANTAI

Kuivahampoota kului, koska suihkussa käynti ei tuntunu hirveen houkuttelevalta kun on ollu niin  hiton kylmä. Lauantaina päätettiin kuitenkin Villen kanssa käydä suihkussa. Ville uskalsi pestä tukan, mutta mä en. Oli se vesi kuitenkin kylmää vaikkakaan ei nyt ihan jäätävää. Suikun jälkeen kaveri tuli sanomaan, että olipa mukavaa kun kerrankin tuli lämmintä vettä suihkusta! No just joo, näin kun se tuli ennen meitä sieltä pois, on ilmeisesti sitten käyttänyt kaikki! Ei ollut muutenkaan tunkua suihkuun.

Huvittavaa mun mielestä on se että kaikki sanoo että on oikeestaan unohtau syödä ja bändejä ollaa kateltu paljon enemmän kun yleensä. Varmasti vaikuttaa tähän nää kylmät ilmat, ei viihdy kauaa paikoillaan ja niinkun auringon porottaessa on vaan mukava istua leirissä. Tänä kesänä saatiin todistaa sitä että juhannuksena Nummirockissa satoi rakeita. Siis ei helvetti! No sain mä kuitenkin poltettua siitä huolimatta nenäni ja rusketettua naamani :) Lähettiin kattomaan Ismo Leikola bandia ja se oli mukava piristys tohon päivän alkuun. Siellä oli aika paljon muutakin porukkaa ja siinä vaiheess aurinkokin mukavasti lämmitteli ja toiset oli jopa uskaltautunu shortseihin, jotka joutu sitten valitettavasti aika äkkiä vaihtamaan pois.



Mä olin suunnitellut, että haluan ostaa vyön Nummesta. Oon muutama vuos takaperin myös ostanut sieltä vyön mutta se meni justiinsa vähä aikaa sitten rikki, kun ei edes ollut oikeeta nahkaa. Nyt löytyi Leather Heaven koju jossa oli justiinsa sellasia kivoja voitä joita halusin. Nahkaa kun oli niin sai siitä 50e euroa pulittaa, olin niin innoissani siitä että esittelin sitä koko päivän kaikille.

Sitten oli suht pitkää taukoa kun Poisonblackiäkään en lähtenyt kattomaan vaan vasta sitten illalla Turmion Kätilöiden keikalle lähdettiin bilettämään.


                                            H: "Mitä mä sanoin!" M: "Hyi saatana!"


                                                           Todiste siitä, että ollaan syötyki jotain!

Heti alkuun tuli kaikki parhaimmat bilebiisit. Sen jälkeen lähettiin Hillan ja Anun kanssa kattelemaan WASP anniskelalueelta ja siinä vaiheessa mä tajusin, että mulla ei ole sitä vyötä enää ;( Siis sellanenhan ei voi itsestään vaan tippua, joten muuta en keksi kun että olen jättänyt sen vessaan. Kun se on sellanen "koristevyö" jota ei lenkkeihin kuulu laittaa ja otin sen aina vessaan mennessä pois. Enhän mä sitä sitten enää vessasta löytäny, enkä infopisteelta, kuka nyt niin hienon uuden vyön olis viittiny palauttaa ;( Mutta niin WASPin laulaja oli ihan kamalan näkönen. Sen naama on ihan turvonnut kun kuvia kattoo. Whisperediäkin piti käydä kyyläämässä, mutta enhän mä käynyt. Turisakseen Ville sitten mut houkutteli ja bongattiinkin Hilla ja Henni keikalta, mutta ne oli justiinsa lähössä pois. Muutama biisi me siinä katottiin ja Ville kävi juomassa kaljan ja sitten mekin jatkettiin leiriin takas. Alkoi olee niin kylmä, että saunaa lämmiteltiin ja istuttiin loppuilta siellä. Stone oli vika esiintyjä, mutta mä en aikonu sitä mennä kattomaan. Oikeestaan Anun kanssa kaksitaan saunottiin kun  muut oli sitä Stonea kattomassa ja pikku hiljaa jengiä tipotteli sitten saunaan takas. Ville tuli viimesenä, joka oli kattonut keikan loppuun ja hehkutti sitä kovasti. Sauna - jutut alkoi mennä jo aika levottomiksi ja ihmiset pikku hiljaa nukkumaan. Me yritettiin Villen kanssa jtn grillata, mutta hitto ku se grilli ei meinanu millää syttyä ja tarjosin sille sitten riistohintaset makkaraperunat.

SUNNUNTAI

Normi aamumeininkiä Nummisunnuntaina. Nyt mäkin hain kahvin kojusta, syötiin, purettiin teltta, pakattiin, hengattiin, siivottiin ja lähettiin ajelemaan kotia kohti. Seinäjoen kautta viemään Corollan avain Hinaus ja Tuuppaus- miehelle ja Lotta ja Junsku vei meijät kotiin.

OLIPA MUUTEN HUIPPU REISSU TAAS! Vaikka oli kylmät ja vähän paskemmat ilmat ku yleensä niin ei ole Nummen voittanutta. Ja mahtavat kaverit messissä, kaikki parhaat tänä vuonna :) <3

Sitten muutama päivä hengähdystä, vaatteiden pesua ja sitten oli lähtö Lohjalle ja viikonlopuksi Tuskaan. Huh, koskakohan sitä alkaa olee liian vanha!? Tuskin ehkä koskaan kuitenkaan :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti