maanantai 1. lokakuuta 2012

Zombie Walk

Viikonloppuna siis vihdoin pääsin Zombie Walkkiin. Ollaan Hennin kanssa jo muutamia vuosia suunniteltu, että sinne pitää osallistua, mutta aina se on jotenkin unohtunut. Nyt joku aika sitten oli Tampereen ja Helsingin walkit ja taas olin että ei hitto, en ikinä pääse sinne, kunnes yhtäkkiä välähti että järjestetäänköhän Oulussa sellasta ja kappas kyllä järjestetään ja kerkiin vielä sinne :D Henna lupautui vielä lähtemään mun mukaan. Ville joutui lähtee muuttamaan sen kummitätiä Helsinkiin joten lähdin sitten yksinäni.

Henna oli perjantaina Kokkolassa Tuluksien keikalla, joten lauantaina jäi junasta pois Oulaisissa ja lähdettiin yhdessa ajelee sitten Jussille. Jätin kamat Jussille ja laitoin walkki kuteet päälle (eli hame ja paita jotka olivat läpimärkiä vuotaneesta siideristä -.-) ja Jussi heitti meijät Hennan kaverille. Siellä sitten alkoi laittaminen, hiusten armoton tuperaus ja naaman värkkääminen. Hennan kaveri Tanja on maskeeraja ja annetiin sen siis laittaa meille meikit. Hennalle tuli luodin reikää naamaan ja mä sain haavan poskeen. Pitää varmaan ens vuonna ostaa ittellekin tota arpivahaa ja opetella itekin tekemään jotaitakin juttuja siitä. Tanja oli laittanut miehelleen kasvonaamion joten naama olikin vihreä eikä valkoinen niinkuin melkein kaikilla muilla ja se oli mun mielestä erittäin kekseliästä :D




Viiden jälkeen saatiin kyyti Rotuaarille josta walkin oli tarkoitus kello 18 alkaa. Hennan kaveri tuli ottamaan valokuvia joten mä sitten annoin Jussille meijän kameran että sekin voi ottaa kuvia. Tosin niistä tuli aika huonoja, kaikki on aika lailla heilahtaneita, mutta onneksi kameroita oli enemmän kuin yksi.


Oltiin siis jo puolen aikaa perillä ja pikku hiljaa Zombeja alkoi valumaan paikalle. Siistiä! Läträttiin vielä lisää veren kanssa ja loppujen lopuksi kello alkoi olemaan jo yli kuuden kunnes alkoi siinä lavalla tapahtua. Me ei tosin kuultu yhtään mitään että mitä siellä sanottiin. Sitten vihdoin lähdettiin laahustamaan. Reittinä oli: Rotuaari - Kauppurienkatu - Toripoliisi - Rantakatu -Tuiran sillat - Ainolan puisto - Kirkkokatu - Letkupuisto - Isokatu - Saaristokatu - Rotuaari. Mutta mullehan se oli ihan sama mä seurasin vaan muita kuolleita kun ei noi sillä tavalla sano mulle mitään :)  Hetken sitä pystykin laahustaa ja vähän linkkaamaan, mutta jossain vaiheessa porukka alkoi menemään ihan turhan nopeeta vauhtia. Musta tosiaan on tarkotus että joku suojatiekin ylitetaan mahdollisimman hitaasti tai ainakin reippaasti normaalia hitaammin, mutta ei mitään, mä tyyliin kävelin sen ihan normi vauhtia. Ja jos yritin madella niin jäin jälkeen muusta letkasta, eli se oli Zombie Walkin miinus. 

Walkilla oli kaiken näköstä porukkaa siis ihan oikeesti rattaissa istuvia lapsiakin, joka oli mun mielestä aika ihanaa, kun en mä yhtään ajatellu sitä sillä tavalla. Ja sitten vähän vanhempia lapsia jotka oli ilmeisesti päässy sinne yksinään ja laittanut muutaman mustanviivan naamansa ja sitten pelkäs meitä muita :D hih! Hyvä, että ääni pysyis tallella koko illan kun tuli öristyi niin perkeleesti :)




Normi ihmisiä oli paljon liikkellä kattomassa ja valokuvaamassa Zombeja. Varsinkin ulkomaalaisia. Perillä sitten oltiin jo ennen puolta kasia. Taas lavalla mölistiin jotain, mutta ei sinne "yleisöön" kuulunut mitään! Tänä vuonna ei oltu kuulemman saatu järkättyä virallisia jatkoja ja epäviralliset kuulemman oli Hevimestassa. Olin vähän pettynyt, että miksi ei muuten vaan voinu mennä vaikka Kuusisaareen vaikka ihan epävirallisesti. Noh, joka tapauksessa me käytiin Lentävässä Lautasessa yksillä ja lähdetiin jatkamaan iltaa siitä Jussin kämpille. Kello oli vasta tyyliin vähän yli yhdeksän. Siinä kun sitten pysähtyi rauhottumaan niin mua alkoi jossain vaiheessa väsyttämään ja tuli vähän sellanen olokin, että mä en yksin kertasesti jaksanu/kiinnostunu enää lähtemään baariin. Sinänsä harmitti kun oli kerran Zombie vermeet päälle saanu niin olis sitä ollu kiva mennä baariin kattelemaan vielä niitä kanssa sisararia, mutta kyllä se verottaa, että alettiin kolmen jälkeen valmistautumaan ja alkomahoolia vähän ottamaan, niin siinä vaiheessa kello tuntui jo paljolta. Eipä ne muutkaan meijän porukasta jotka oli Zombeilemassa jaksanu enää baariin lähteä :) Sanoin Hennalle ja Jussillekin että mä en jaksa mutta totta kai te saatte ja ei nekään kuitenkaan lähteny.

Oli kuitenkin ihan sika siisti tapahtuma ja mä olen ehdottomasti menossa ens vuonna uudestaan <3 Ville ja Jussi saa lähteä mukaan ja toivottavasti saadaan enemmän ja vielä parempia kuvia!!! KIITOS KAIKILLE!


 

1 kommentti: